Dette er lavet i forbindelse med fuldtidsstilling hos Just-Eat

Just-Eat havde i 2013 et ønske om at få flere downloads af deres App. Ideen fulgte meget godt med tendenserne, hvor flere og flere brugte App til at bestille deres takeaway. Vi havde derfor en slagkraftig marketingplan, som involverede følgende ting:

  • Tv-reklame
  • MetroXpress (avis) takeover
  • Metro station (nørreport) takeover
  • Kokke i gadebilledet
  • Kampagnen på billboards og busstoppesteder
  • Digital marketing

Giv sulten fingeren

Just-Eat havde i 2013 en position i markedet som “den frække dreng i klassen”. Vi måtte gerne gå til kanten, og vi tog derfor denne mentalitet med, da vi udarbejdede kampagnen til at få flere app-downloads. “Giv sulten fingeren”, som selvfølgelig har en dobbelt-betydning, synes vi selv var ret genialt. Så det gik vi med.

TV-reklame:

Dette blev meldt ud til alle restauranterne:

“Det er en rigtig god idé at holde ekstra øje med reklamer på TV i øjeblikket. JUST EAT kører nemlig TV-reklamer, så du kan få flere ordrer. Vi kører en massiv reklamedækning på Viasats og SBS’s kanaler. Dette indebærer blandt andet kanaler som TV3, TV3+, Kanal 5, Kanal 6 osv.

Ovenfor kan du se reklamen, der bliver vist på TV. Vi håber I kan lide den og kan mærke en ændring i antal ordrer i denne periode.”

I gadebilledet

giv sulten fingeren just eat

outdoor kampagnejust eat kampagnekokke i gadebilledet

100.000 downloads

Dette blev meldt ud til restauranterne kort tid efter kampagnens slut:

“Hos JUST EAT gør vi meget for at følge med udviklingen. Vi er derfor meget stolte af vores Mobile Apps til hhv. iPhone og Android. Det er vigtigt for os at være forrest på markedet, og gøre take away så let som muligt for vores kunder. Og det ser ud til at virke.

Vi er nemlig lige rundet 100.000 downloads af vores Apps. Der har været helt enormt tilfredshed og efterspørgsel efter vores Apps, hvilket også tydeligt kan ses i tallene. Vi har en målsætning om at gøre JUST EAT tilgængelig på alle platforme og dette er et skridt i den rigtige retning.”