Dette arbejde er udført i forbindelse med min fuldtidsstilling hos Just-Eat og dermed ikke som Lost in Space.

Vi havde et problem hos Just-Eat.

Mange så kun Just-Eat som fastfood i form af pizza, burgere, pommes frites og kebab. Men Just-Eat er meget mere end det. Vi havde derfor i 2014 et fokus på at få udbredt kendskabet til variation i restauranterne hos Just-Eat. Dette blev gjort i form af restaurantanmeldelser, kampagner på de sociale medier og også PR arbejde.

PR-arbejde.

Data is king! Og sådan var det også hos Just-Eat. Vi lå inde med alverdens statistikker om brugerne, restauranterne og deres køb. Dette kunne vi aktivt bruge til at skabe interessante vinkler for medierne. I forbindelse med denne kampagne, kunne via udtrække data om, hvilke køkkener, der blev handlet mest for. Og vi havde historikken med os, og kunne dermed gå tilbage til forgangne år og sammenligner danskernes fastfood-forbrug.

Her blev vores historie blandt andet samlet op af DR.dk, der valgte at bringe hele 2 historier omkring emnet inden for 3 måneder. Samlet set kom vi ud i 10 forskellige store og mellemstore medier, og samlet med nyheder i 25 online kanaler også.

Content Marketing.

For at overbevise brugerne om det store udvalg hos Just-Eat, så arbejdede vi en del med content marketing. Og det er altså tilbage i 2013 - 2014, hvor det ikke bare var det, som alle gjorde. Vi sendte både egne anmeldere ud, men også kunder, til restauranter, der havde et lidt andet udvalg end det klassiske junk food.

Hvor brugte vi artiklen?

Sociale medier
Nyhedsbrev
Just-Eat blog
Partner blog

"Mine varmeste anbefalinger til Jeff, som jeg har arbejdet sammen med i JUST EAT´s marketingafdeling det sidste års tid. Jeff er en ambitiøs, struktureret og idérig kollega, som er skarp til socialemedier og kampagne udvikling ligeså vel som han er morsom og hjælpsom."


- Rikke Melson Jürgensen, Just-Eat